Snyggast, bäst och svettigast!

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Ett svettigt pass i ridhuset blev det, och kanske inte allt för genomtänkt att vara inomhus denna dag. Fast det har ju regnat hela förmiddagen så trodde att det skulle vara lite svalare där inne än det var. Sånt man lär sig av!
 
Jag gjorde inget avancerat, la ut två bommar på medelinjen med 21 meter i mellan. Alltså sju rätt normala galoppsprång. Hade en kortare framridning då det var så varmt där inne, så la mycket fokus på att hon skulle lyssna både på gasen och bromsen dirket. Väl i galoppen var det hon började slappna av lite. Kom djupare och sökte sig mera neråt. Men såklart när vi började att ta bommarna så taggar hon till ordentligt.
 
Red på normala sju galoppsprång ett par gånger innan jag började att korta och länga. Så jag gjorde varannan. Började med att korta, och vi fick in som mest 10 galoppsprång och sedan blev det länga direkt efter. Och där fick vi nog in fem som minst. Men då var det ingen racergalopp utan bara att länga steget men bibehålla hyffsad form. Och efter den ökade så kortade vi ner igen och körde på nio språng. Höll på så ett par gånger innan jag gick in på en åtta över en av bommarna och böt galopp över bommen. Det var aningen svårare så där fick vi kämpa ett tag men vi fick till bra och snygga byten mot slutet. Så när hon hade gjort några snygga åttor så travade jag av. Hoppade av och slängde upp bommarna och gick raka vägen ut i solljuset för att skritta av ute i blåsten.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Åh vilken snygg häst!

Svar: Tack! Hon är otroligt vacker! :)
Linda Enarsson

2014-08-07 @ 19:20:06
URL: http://nattstad.se/turbosuit
Postat av: Robex Lundgren

fin häst

Svar: Tack tack! :)
Linda Enarsson

2014-08-08 @ 14:21:21
URL: http://ghgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0