Utvärdering flugtäcke

Horseware Rambo Fly Buster Vamoose

  • Silkesfodrad i man och bogpartiet för att motverka skav
  • Extra tåligt material som även är mjukt
  • Ventilerande
  • Fast hals ingår
  • Tre raka maggjordar och två spännen i bogen.

  • Kompitabel med Horsewear Waterproof Fly Rug liner

Detta täcke köptes in i våras och Corona har nu haft det i ca en månad, och jag är mer än nöjd!
Hon har haft det nästan konstant mot mygg, bromsar och knott. Och inget av dom har biti igenom täcket en enda gång. Sedan att det har Vamoose som är en teknik som görs på konstgjord väg och binds in i tyget och liknar ett insektsdödande medel.
Det är en stor svanslapp och långa ben på täcket så att det inte kommer in några flugfän underifrån och skyddar ännu mera. Det är silkesfodrat vid bogen och vid manen så jag har inte sett ett enda skav efter täcket. Vilket är det största plusset från min sida. Faktiskt kan jag inte komma på en enda dålig egenskap med täcket.

Det kostar lite mera men är helt klart värt pengarna!

Pris: 1 399 kr och finns HÄR.


Nikon D300s + Nikkor 35/1,8


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0