Blöt in på skinnet

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Jag hade tur idag, som han komma till stallet mellan regnskurarna. Usch!
En blöt Corona kom in i stallet, det rann i hela ansiktet på henne, även om det inte syns på bilden. Mycket gosig tjej som inte ville att man skulle lämna henne! Mysigt. Bli kliad i ansiktet och öronen, höjdaren för dagen.
 
Ridmässigt gick det kanon! Hade satt på gramanen då hon var så pigg igår, så att jag idag skulle kunna förvandla den energin åt rätt håll så att säga. Hon blir så fruktansvärt stark. Och det gick som smort! Hon var superfin, avslappnad och fin. Fick däremot väcka henne en sväng, hon hamnar som i dvala om man inte rider tempoväxlingar, och idag gjorde jag dom för sent in på ridpasset att det inte riktigt gick framåt.  Sedan blev det, öppnor, slutor, galoppombyten och så vidare. Allt bara flöt på, så arbetsvillig.
 
Kul att rida när hon är så här fin! Så i morgon tänkte jag mig lite hoppning, visar sig om jag kommer hel hem! Haha. Det blir bara lätta skutt och enkelhinder, jag ska träna upp mitt öga för avstång igen så vi provar! :)

Kommentarer
Postat av: Lollo Andersson

Jättefina bilder! Riktigt trevlig blogg :)

Svar: Tack så mycket! :)
Linda Enarsson

2014-12-20 @ 23:02:17
URL: http://lollolinn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0