Rykande hett

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Nu när minusgraderna börjar krypa sig neråt mot vintern och snön, så har jag börjat med att bara fylla Coronas vattenkar i hagen med varmvatten. Det kallnar fort och jag byter det ungefär varannan dag. Allt för att min tjej ska få nytt och fräscht vatten! Inte alltid så kul att kånka ner en skottkärra med en 25 liters vattendunk och 4 höpåsar på det. Men men, livet med häst!
 
En mysig Corona har jag allt som oftast nu med, mysigare än vanligt faktiskt. Fina tjejen! Min lilla pälsboll, så innan jul blir det en rakning. Och en massa andra saker kommer att ske. Kul!
Har en del med sadel att göra, och så ska jag höra av mig till hovslagaren igen, dax efter nyår att byta dojjor. Förhoppningsvis kommer ingen snö då heller så hon klarar sig utan snösulor, för brodda kan jag göra redan nu om jag vill.

Kommentarer
Postat av: Neapocalypse - klickerträning och unghäst ・゚♥ ✞

Vi har en sån där thermobar i stallet, går att göra såna själv också, dom är superbra! Vattnet är alltid ljummet :)
Jag tänkte höra, vad är ditt favoritobjektiv? Funderar på att köpa ett objektiv till min Nikon D70 och eftersom du har Nikon kanske du har lite tips? :) vet dock inte ens om jag vill ha teleobjektiv så jag kan zooma in långt typ på ridtävlingar etc eller om jag vill ha makro så jag kan få sådär härligt "suddigt" i bakgrunden... Haha!

Svar: Kan inte ha en thermobar, finns ingen el att ta av :)Mitt absoluta favoritobjektiv är mitt Nikkor 35mm/1,8. Det används mest, och det till allt. Porträtt, i ridhus och vardagsbilder. Har även ett 50 mm men som inte används fullt lika mycket. Annars är det mitt Tamron 70-200/2,8 som är en favorit, så skarpt och ger väldigt fina och klara bilder vid zoom. Mycket nöjd med båda dom objektiven, och de är dom som alltid finns i min kameraväska när jag åker bort :)
Linda Enarsson

2014-12-09 @ 09:46:30
URL: http://neapocalypse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0