Tjugofjärde januari tvåtusenfjorton

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Idag var jag snabb till stallet. Ville däremot sova ett tag till, uah så det tog emot att gå upp ur sängen. En halvtimme senare var jag i stallet, började i min vanliga ordning med maten, ta in Corona, rida och fixa med henne och sist mocka. Varför jag har den ordningen? Ingen aning. Det har bara blivit så.
 
Gjorde i ordning damen för en uteritt och så bar det iväg. Det blev mycket galopp och skritt, utöver uppvärmningen alltså. Corona tyckte det var hej dundrans kul att få galoppera så mycket och smygökade hela tiden. Min fina! Och när vi kommer tillbaka så har hon hela skägget fullt med is. Haha, mysigt (;
 
Sedan så är det ju så att Corona går med halstäcke jämt nu, både på stalltäcket och utetäcket så hennes man blir så fruktansvärt fin... Den delar sig och står åt alla håll och kanter. På mittersta bilden har jag ändå borstat igenom den. Haha. Alltså älska vintern (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0