Föreningen Storbyns Ryttare

Foto: Stina | Nikon D300s + Tamron 70-200/2,8
 
I lördags var jag och Corona och tävlade på F Storbyns R, jag är väldigt nöjd över dagen. men irriterar mig på återkommande fel...
 
90 cm, clear round - 4 fel
Var superfin på både framridning som hoppning. Hoppade kanonfint och var framme hela tiden. Kommer in på banan och rider an mot första hindret, ligger bra, trycker till en exktra gång. Och Corona nitar. ett stopp. Så surt. RRider an ännu en gång och vi hoppar hela banan kanonfint utan ett islag!
 
1 m, två faser - 8 fel + tidsfel
Kort framridnig då de var nästan 30 grader varmt. Hoppa några språng så det kändes bra, och sedan skritta. In på banan, lugnt och fint. Börjar galoppera. Trycker fram henne och  försöker hålla en kontakt hela tiden. Rider an första hindret. Ligger bra. Corona nitar. Rider an igen, och vi hoppar hela banan kanonfint, men efter hinder nr 6, kom Corona i korsgalopp och drog iväg framåt istället för att backa och byta rent. Så jag la en volt då vi kom så fel på hindret att hon aldrig skulle kunna hoppa. Gjorde en halt, ryggade några steg och sedan var det ny galopp igen och hoppa sista hindrena galant.
 
Så en kort sammanfattning av dagen, stannar på första hindret i båda klasserna, jag är nöjd med dagen men funderar över varför hon stannar på just första. Antagligen rider jag på ett annorlunda sätt just till första hindret. Jag vet inte. Vi behöver mera rutin på tävlingar. Och jag har en fruktansvärt snygg häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0