Dannemora Ridklubb

Foto: Stina | Nikon D300s + Tamron 700-200/2,8
 
Morgonen började i kaos, men jag han med allt, nästan. Men det är något som jag stryker nu.
I alla fall har jag varit och hoppat en Pay&Jump på Dannemora RK, och vi hoppade 1 meter. Med de förutsättningar vi hade så är jag väldigt nöjd med dagen.
 
1 m bed Clear Round - 8 fel
Liten framridning som gjorde att jag inte kunde rida fram i det tempot som jag önskar, och kunde inte göra allt för stora tempoväxlingar. Men hon kändes fin men lite svår att forma runt skänklarna. In på framhoppningen som var minimalisk och det stod där två hinder, ett räcke och en oxer. Började med att hoppa räcket med översta bommen nedlagd, alltså typ 40 cm. La upp bommen igen och hoppade några språng på 80-90. Med det väldigt lilla utrymme innan och efter hindret blev det en inte allt för bra framridning då jag fick hålla henne otroligt mycket innan och efter hindret. Så när vi kommer in på banan så la jag upp en större galopp och det blev svårt för Corona att helt plötsligt gå i en större. Och där är det jag som failar. Men men.
 
Vi kom över alla hinder. Vi rev hinder nr 4 och Corona gasade på rätt mycket efter det, som skulle bli en rätt tvär tillbakasväng till nästa hinder. Och på nr 6 så blev det ett stopp då jag inte fick med mig Corona i svängen och vi kom alldeles för snett på hindret. Men jag är väldigt nöjd med tanke på förutsättnignarna, så min dam skötte sig bra ändå! Och så har jag något mera att träna på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0