Dressyrträning

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Tidigare idag har jag varit till stallet för insläpp och fix av min dam för att sedan ta mig an ridhuset och Angelikas instruktioner. Det blev graman på då min dam ofta är spänd just vid framridningen och slappnar av i mitten på ridpassen. Den satt i sidorna för att få henne att lossa på bogarna och få en fin form utan att låsa sig. Och det var kämpigt, både för mig och häst. Denna lektion hade jag behövt för länge sen känner jag.

Det var mycket övningar med att få Corona (och mig) att samla sig och inte bara gasa iväg. Att ha kontroll och fullfölja övningarna, även om dom inte blev perfekta och precis där dom skulle. Och det var kul, kämpigt men kul.
 
En ny träning kommer antagligen att ske redan nästa helg, då jag jobbar nätter och A hade inget planerat lät det som. Så förhoppningsvis blir det ännu en träning och att det ska vara lite ändring på min ridning :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0