Att regnet alltid ska ställa till det

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Fullt ös i stallet i morse, oj vad många som var där, rätt ovanligt ändå. En vanlig fredag förmiddag.
Jag tog min dam och red ett pass på utebanan, hon kändes väldigt fin i alla gångarterna, otroligt mjuk i sidor och mun, hade fint påskjut bakifrån och var rätt arbertsvillig idag. Och det kändes kul.
Tyvärr började det regna efter uppvärmningen så jag gick in i ridhuset, och då blev det helt annat för min dam, typiskt. Men hon var ridbar. Där inne tränade vi en del galoppombyten, red timglaset med galoppombyten, en del serpentiner i trav för att få henne liksidig och mjuk igen. Och så blev det att trava av i låg form. Mycket trevlig liten häst har jag!
 
I morgon blir det uteritt och känna på henne inför söndagens tävling. Känns lovande!

Kommentarer
Postat av: evie

Ja det där jädrans regnet. Ska visst regna hela helgen här... känns lite sådär när vi ska iväg och hoppa pa&jump på söndag på utebana men, men ... lite regn har väl ingen dött av även om det är kallt och jävligt :) hoppas att det går fint i helgen!

Svar: Ja men precis! Samma för mig, ska antagligen regna på söndag här med, då det är tävling. Men som man brukar säga, finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder (;
Linda Enarsson

2014-10-17 @ 21:28:12
URL: http://www.evieastrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0