Lite ridning i ridhuset

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Idag kände vi för blått och lite röd, snyggt! Valde att linda frambenen för att få stödet.
Annars så skötte sig min dam riktigt, riktigt bra idag! Kanske att det kan bli en till dressyrtävling, men då nästa år. Ska hon fortsätta som hon gör nu så är det inte helt omöjligt. Mycket fin och bra känsla vid framridningen, förutom att jag rider som ett arlse i vänster varv. Upptäcke lite nya saker jag ska tänka på mera, försöka komma ihåg rättare sagt.
 
Fick inte med framridningen på film, attans. Men efter en massa övningar och övergångar så blev det lite galopp med. Mycket fin tjej som var stadig och fin. Det var mest fokus på mig själv att jag skulle sitta lika i båda varven, som jag då inte gör. Övningarna jag gör på filmen är något som jag lägger in i princip varje dag jag rider. Mycket nyttigt! Man kan bara bli bättre så att säga. Plus att när Corona blir stark så gör jag direkt enkla galoppombyten, just för att få henne att tänka hela tiden och inte fastna.
 
En liten film kan jag bjuda på med, kanske inte den bästa när kameran står på sargen, men det är något.
Ska jag fortsätta med sånna här filmer? Eller är dom för dåliga? :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0