Ett bra ridpass

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Ett sånt där bra ridpass som bara blev bättre. Så kan man väl säga. Men ett par sporrar fick åka på efter ungefär halva tiden då Corona vägrade att lyssna framåt. En Matilda som gav en minilektion så att vi lyckades få till travlängningarna och en aningen mera rakriktad galopp. Det är sånt som en annan bara gör, utan att tänka på.
 
Jag vill ha Corona i en högre form än vad hon klarar av, alltså, hon har inte musklerna till det än. Och där är det jag som måste tänka mera lägre i formen i travlängningarna för att hon ska kunna få till en längning och inte en dålig längning med i en hög form. Jag behöver alltså träna, typ igår. Nej föresten, för 2 månader sen. Men såhär är det nu och tävlingen på söndag är enbart en träning, för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0