Så mycket tankar

Jag är hoppryttaren som har för mycket i huvudet och inte kan rida felfritt.
Jag är hoppryttaren som köper en dressyrsadel för att hoppas på att vi kan visa något där.
Jag är en hoppryttare som försöker vara en dressyrryttare.
Jag är en ryttare som har misslyckats totalt.
 
Just nu går tankarna runt, jag borde inte tänka på sånt här. Jag ska inte. Tänk positivt. Men jag fick en tankeställare idag. Bara för att jag alltid ska klanta mig på tävling i hoppningen, jag lyckas ju aldrig rida två felfria klasser på samma dag. Hur ska jag kunna debutera 1,10 om jag inte ens kommer runt 90 cm felfritt? Varför köper jag en dressyrsadel för ett antal tusenlappar, vad har jag att bevisa där? Jag kan inte rida felfritt i hoppningen, hur tror jag då att en dressyrsadel ska kunna gör att jag rider bättre på en dressyrtävling. Ibland förstår jag inte mitt egna tankesätt. Det är väldigt förvirrande just nu.
 
Självkänslan dök ner i botten och lite till. Vad är det jag tänker med? Jag kanske inte är en tävlingsmänniska, jag ska nog hålla mig hemma och bara träna. Inte tävla. Det verkar inte vara min grej, men det är Coronas. Hon älskar det. Men jag kan aldrig få huvudet och kroppen att kopplas samman och visa vad vi kan göra, som vi gör på träning. Varför ska allt vara så in i h*lv*t*s j*vla svårt för?!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni kommer klara det så småningom!! Ni är ju så himla starka och duktiga tillsammans. Ge det lite tid så kommer det löna sig, både i dressyren och hoppningen. Utan dressyren ingen hoppning!😉

2015-02-26 @ 07:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0