En burk med morötter

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Något jag älskar med mitt jobb, det är att man ibland kan få med sig hem en massa morötter, äpplen och Coronas favoriter, päron. Idag var en sån där bra dag, då jag fick med mig 3 kg morötter, inte illa!
Så jag fixade fram en burk med lock - dumma råttor!!! - ställde mig vid diskbänken och började hacka upp ca 1,5 kg av dessa morötter, och la ner dom i burken. Perfekt!
 
Då jag gör i ordning Coronas kraftfoder i mitt bås, så kan jag lägga i några morotsbitar i hinkarna direkt! De andra 1,5 kg får ligga i säkert förvar bland mina fodersäckar, så de inte blir uppätna av oinbjunda gäster.
 
Ger ni något godis eller belöning till era hästar?

Kommentarer
Postat av: my

Kraft duger alldeles utmärkt för min. Han gör allt för en liten pellets haha. Morötter och äpplen gillar han också sedan är det inte någon annan frukt han är speciellt förtjust i :)

Svar: Men de vanliga fodret kan ibland räcka :) Min är inte speciellt galen i sitt vanliga foder, så att ha något annat som hon verkligen gillar, i detta fall päron, är ganska bra :)
Linda Enarsson

2015-01-14 @ 21:51:08
URL: http://monkiapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0