Hoppträning 12/1 -15

 
Foto: Stina | Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Min häst, hon var fantastiskt fin, men samtidigt fruktansvärt pigg. Ju mera vi hoppade, ju starkare blev hon. Det var länge sedan hon var såhär stark. Men hela framridningen satt jag och log, min vackra häst gjorde öppnor och slutor i trav och galopp, knappt bekymrad alls. Vackra fina!
 
Vi hade en lång framridning och det innebar mycket dressyrridning, innan vi gick in på hinder. Corona hade en liten test på hur högt man kan hoppa över ett 60 cm hinder, och det kan bli ganska högt (; Så glad var min dam att äntligen få hoppa! Vi gjorde flera olika övningar som ni kommer att få se i filmen. Nyttigt! Så nu har jag en massa att träna på, känns skönt!
 
Kan säga att vi hoppade en hel del högt idag, inte för att det var något bekymmer, men hindrena låg runt 120 cm. Så vi har mera att ge!
 

Kommentarer
Postat av: my

Superfint :D

Svar: Tack! :D Även fast hon var något pigg, haha :)
Linda Enarsson

2015-01-14 @ 21:50:22
URL: http://monkiapa.blogg.se/
Postat av: Lollo Andersson

Ser ut som en riktigt trevlig häst! Vilken stilla och stadig skänkel du har dessutom! :D

Svar: Tack! Hon är väldigt fin :) tack så jättemycket! Vad roligt att höra att du gillar det :D
Linda Enarsson

2015-01-22 @ 23:25:59
URL: http://lollolinn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0