Hoppträning för Christine

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Vad jag älskar reaktionen från andra, som jag inte alltid känner, när jag berättar att min gamla dam fyller 18 år i juni. Idag var en sån dag. Christine, som jag räknat ut på ett ungefär att jag red för på ridskolan, var väl sisådär 8 år sedan. Henne tränade jag för idag. Och hon känner Corona sedan tidigare, Ett wow och gillande blickar när man berättar åldern och får till svar, "vad hon är blank och fin i kroppen, det där är en välmående häst". Då fylls hela kroppen av en sån lycka att den inte går att beskriva. Vad jag älskar denna häst!
 
Träningen började kanonbra, verkligen skitbra! Värmde upp med enkla basicövningar för att sedan börja travhoppa, och forsätta på båge över en oxer, ni kommer kunna se på filmen. Min fina häst hoppade som ingenting. Hindren höjdes och fick en liten tvekan från Corona, men som besvarades från min sida att "det går bra", vilken kämpe jag har!
 
In i en kombination som inte var några svårigheter alls, riktigt lekande lätt! Kändes kanonbra! Sedan blev det dags för bana, och mina hjärnspöken kom fram. Började bra men när det blir långa distanser börjar huvudet spöka på mig och jag plockar i Corona, slutar rida häst och bara åker med. Klart att hon inte hoppar då. Så efter en massa övertalning från min sida och plocka bort dessa spöken så övervans även det och vi fick verkligen till en kanonbra sista runda! Så nöjd med denna träning, och tack söta rara Stina för att du alltid ställer upp och hjälper till som hästskötare och min privata proffsfotograf!
 

Kommentarer
Postat av: my

Superfina! :)

Svar: Tack så mycket! :D
Linda Enarsson

2015-01-25 @ 11:06:33
URL: http://monkiapa.blogg.se/
Postat av: Neapocalypse och tinkerhästen Clooney ・゚♥

Vad härligt med hoppträning! :D

Svar: Det är jättekul! :D
Linda Enarsson

2015-01-25 @ 14:54:57
URL: http://neapocalypse.se
Postat av: Matilda

så fin din "dam" är :)

Svar: Tack! Visst är hon :) Hon blir finare och finare tycker jag allt :)
Linda Enarsson

2015-01-25 @ 17:09:22
URL: http://wibbans.blogg.se/
Postat av: Michelle Petersson

Åh så fina ni är! :D
Kram

Svar: Tack så mycket! Det är så roligt att läsa :D
Linda Enarsson

2015-01-25 @ 20:07:23
URL: http://michellepetersson.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0