Vad händer kan göra med en hel häst

 
Idag har jag stått och gapat, så fruktansvärt häftigt!
Bea kom ut till oss idag, hon skulle gå igenom Corona då jag har känt på Corona att det sitter någon spänning i bak på henne, jag får inte fram henne för skänkeln och när hon väl går framåt känns det som att jag har en framdel och en bakdel separerade från varandra. Bea är utbildad equiatriker och gjorde undervärk med min dam!
 
Vi satte lite akupunktur på henne, i bogen och bak på ländryggen, på vänster sida var det inget speceillt, behövdes bara lite massage och så släppte det lilla som fanns där. Gick över till höger, och där satt det. Det som jag har känt i ridningen hittade Bea, med hjälp av nålar, massage och magneter lyckas hon släppa på alla Coronas spänningar. Hela ryggmuskeln var späng, från manken bak till ländryggen och så satt det en låsning i höger höft. Förstå att det har känts konstigt att rida...
 
När Bea var klar visade hon på lite övningar jag kan göra, hon tog bland annat tag i svansen och som gungade Coronas bakdel, som är för att få igång refelxerna i bak. Men när hon gjorde det, blev Corona som en kokt spagetti och hela hon följde med i rörelsen, då förstår ni hur lösgjord hon blev.
 
Så nu blir det vila idag och i morgon, men tänkte ta en kortare promenad med henne i morgon för att hon ska få röra på kroppen. Och nu blev jag ännu mera sugen på att träna och rida en massa, nu när Corona är fit for fight igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0