Dressyrträning 8/7 -15

Foto: Stina | Nikon D300s + Tamron 70-200/2,8
 
En kanonbra träning! Fick till en avslappnad och fin Corona ganska tidigt och hon kändes finare än på väldigt länge! Fokus blev på att få igenom vänstersidan och sedan att få igång bakbenen och att när dom kom samla ihop. Och det kommer synas på filmen en del, kan man säga.
 
Började med att få henne känslig i sidorna och att lyssna bättre på skänkel. Att flytta in bakdelen innanför på volt, och göra volten mindre och sedan större. Mycket duktig flicka! Likadatn i galopp, och för att förklara är det jobbet påbörjan till galopppiruetter, så ni förstår hur ansträngande det är för häst och även för mig. Med lite mera jobb så gör vi dom bättre!
 
Och så fortsatte vi träningen igenom, båda sidorna, båda varven för att stärka, bygga och göra henne mera elastisk i bakbenen. Och jag är så nöjd, verkligen en superrolig träning även fast det regnade hela tiden. Men jag fick så mycket med mig att träna på!
 
Och såklart är det en film med, tog bort ljudet så ni får sätta igång spotify eller liknande.
 

Kommentarer
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Så fin :D

Svar: Tack! :D
Linda Enarsson

2015-07-12 @ 20:34:58
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0