Programridning 18/6

Foto: Stina | Nikon D300s + Tamron 70-200/2,8
 
I torsdags var jag på en programridning hos Uppsala Ponnyklubb, red en LB:1 och ska tillbaka på onsdag igen för att rida ännu en LB:1. Men tillbaka till torsdagens ritt.
Corona kändes inte bra alls på framridningen utomhus, hon gick emot och tog inte det stödet som jag erbjöd henne. Men fick till en hyffsad så att hon var varm i kroppen. In i collecting ring i ridhuset och hela min häst förvandlades till världens powerhäst. Vi kunde näst intill rida passage i stället för trav. Kanonfin! Fick stödet som jag bad om och allt bara klaffade. In på banan red runt ett par varv. Väl vid halten när jag börjar programmet så ser Corona något i vänstra hörnet och ni ser ju själv vilken "snygg" halt hon gjorde.... Haha. Programmet fortsatte bra men med reservationer på travlängningarna då jag inte tyckte att jag hade henne helt där jag ville. Och det där läskiga vänstra hörnet var inte enkelt att rida ut i. Avslutar fint och jag var supernöjd!
 
Fick efter programmet prata med domaren och få protokoll. Och jag kan säga att jag överträffade mig själv. Hela 68,03% (!!!). Helt galet! Så sjukt nöjd men ändå hade vi missar. Min fina vackra häst! Och vi tackar Stina för så snygga bilder! Jag är lyckligt lottad som har en Stina!
 

Kommentarer
Postat av: my

Åh vad kul grattis :D Haha så charmig halten i början, en liten tvärnit. Skitsnygg i det blåa också, kul med programridning så man slipper bara ha vitt på :D

Svar: Tack! Verkligen mycket roligare att ha andra färger än just vitt, så på onsdag blir det en annan färg 😀
Linda Enarsson

2015-06-21 @ 21:26:13
URL: http://monkiapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0