Corona i ren njutning

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Idag har Bea varit på besök och Corona har njutit till fullo!
Jag har sett att det har varit en rörelsestörning på Corona i höger varv, så jag bestämde mig för att ta ut Bea och hoppas att hon kan hjälpa mig med detta. Däremot blev Corona halt i fredags och det var aldrig värme i något av benen så jag misstänkte något med musklerna. Och oj vad rätt jag hade!
 
Bea såg direkt i skritten att Corona släpade sitt högra framben i stället för att lyfta det. Vilket en annan inte ens lagt märke till. Bea kunde redan där säga att det satt i bogen. Så in med Corona på gången och så var det dags. Akupunktur, IR, magneter och en massa stretch och massage. Så nu har jag en häst som förhoppningsvis inte haltar längre! Det blir promenad i morgon och sedan ta henne på töm på onsdag för att sedan kunna sitta upp och rida igen. Skönt!
 
Mindre roligt är att sadeln måste stoppas om, så har precis fått tag i en kvinna som ska göra detta och så hoppas jag att det går fort så jag kan träna och tävla igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0