Ett kort dressyrpass

 
Idag kändes det för en färgglad outfit, synd på att jag fortfarande måste ha täcke på tant bara... Ridpasset började kanonbra, och jag fick verkligen henne inramad, gjorde väldigt mycket sidvärtsrörelser i form av, skänkelvikningar, öppnor och sluotr. Mycket duktig tjej!
 
Som vanligt gör jag alltid mycket övergångar och tempoväxlingar, vilket är mycket roligt tycker Corona, eller i alla fall framåt. Haha! Men hon skötte även det bra. Efter ha ridit en stund så får jag för mycket tryck i henne och jag kan inte samla ihop henne och få energin att gå uppåt utan den gick bara framåt och hon blir stark. Provade mig på lite olika övningar innan jag dessvärre fick inse att det inte var Corona som var problemet, utan jag själv. Min energi hade tagit slut. Med ett utsläpp på morgonen och sedan alla stallsysslor och fix så behövde min kropp mera mat. Typiskt. Corona som gick så bra! Valde att avsluta henne och skrittade av henne utomhus i stället. Bättre att avsluta tidigt än att sitta där och traggla hur länge som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0