Programridning 27 mars -16

Foto: Hannah | Nikon D300s + Tamron 70-200/2,8
 
Igår var vi iväg till Jälla för att rida en programridning, Hannah var snäll och följde med för att filma, fota och vara sällskap! Skönt, att inte behöva åka själv. I alla fall så hade jag valt att rida igenom LA:3 som ska tävlingsdebuteras nästa helg. En aningen för kort framridning där jag inte riktigt fick till det som jag hade velat. Han till exempel inte att göra några skänkelvikningnar, vilket syns på filmen... Heh. Men Corona skötte sig bra, förutom att jag red fel... Travlängningarna ska vara från andra bokstaven, och galopplängningen från första. Så nu var det gjort, jag har ridit fel! Haha. Känns ganska bra faktiskt.
 
Annars har jag en hel del att träna på inför helgen, uppridningen måste jag tänka lite mera öppna, så att Corona inte går på dubbla spår. Jag är ganska nöjd med halterna med tanke på hur dom har sett ut tidigare, även ryggningen var helt OK tycker jag! Skänkelvikningarna behöver jag få till på framridningen redan, annars ser dom ut som dom gör i detta program. Hon får inte bajsa mitt i programmet, eftersom det ska vara en galopplängning på långsidan, mindre bra! Haha.
 
Överlag är jag nöjd med dagen och det känns skönt att göra dessa missar idag, på en vanlig programridning, så att det inte är nästa helg, då det är lagtävlan! Så nu taggar vi om!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Åh vad fint det ser ut på bilderna! :)

Svar: Tack så mycket! :)
Linda Enarsson

2016-03-28 @ 18:47:43
URL: http://josefinnnilsson.blogg.se
Postat av: Felicia

Väldigt fin blogg, diggar den starkt! Och fin häst. :) Kram

Svar: Tack så jättemycket! :)
Linda Enarsson

2016-03-29 @ 10:57:37
URL: http://nouw.com/feliciaorrstenius

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0