Resultat Storvik-Ovansjö RK

 
Jag och Corona gjorde årets första start den 13 mars, på Storvik-Ovansjö RK, där vi red en LB:1 och en LA:1.
 
LB:1 - 64,82% 5e plats!
En väldigt bra framridning fick jag, och kände att jag hade Corona precis där jag ville under större delen av framridningen. Hon var kanonfin! Väl på banan tyckte damen att speglarna var lite konstiga men med någon volt vid dom så försvann det intresset. Skönt! Inga större missar, och det flöt på bra, tills vi kommer till den enda travlängningen som är i detta program, och jag tabbar mig så stort. Så mycket mitt fel och jag var så arg över att jag gjorde på det sättet. Jag bara la fram handen och sa "KÖR HÅRT", och Corona drog iväg i en 8 poängstravlängning, men dyker efter typ halva och snubblar på sig själv. För jag höll inget stöd för henne så att hon skulle klara av den. Så förbannad på mig själv. Annars var det en helt okej runda för att vara årets första! Räckte ändå till en 5e plats av 25 starter!
 
LA:1 - 62,10%
En något trött Corona på framridningen, men kämpade väl i programmet! En "taktmiss" i ena skänkelvikningen på grund av bajshög som damen är för fin att trampa i. Typiskt! Och sedan taktas det en aning i skritten, men annars kändes det som en ganska okej program även fast motorn dog av stundvis under programmet. Helt enkelt en lite trött Corona, men som kämpade på väl!
 
Så summan av detta är att inte ha så lång framridning till första klassen. och att hålla stödet kvar genom hela travlängningen! En del att träna på alltså, haha!
Men nu taggar vi om till att tävla den 3 april på Sportriders, LB:3 och debut i LA:3!
 
Såklart kommer här ritterna på film!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0